Etichete

miercuri, 6 august 2014

Zacusca de vinete cu morcovi!

Zacusca !!!
Buna tuturor...reteta mea de astazi este una foarte speciala pentru mine,zacusca ,imi place si dintodeauna a fost pe placul meu.
Reteta asta este pentru consum normal,fiindca am folosit  putine ingrediente, dar se pot mari cantitatile, daca doriti sa o conservati si la borcan.
Timp de pregatire aprox 1 ora,gatire  1:30 aproximativ ...

Pentru aceasta reteta am folosit urmatoarele ingrediente :

 1,200 kg vinete (negre si lucioase ) 4 vinete potrivite
600 gr de ardei gras rosu( 2ardei  mari )
500 gr de ceapa (3 cepe potrivite)
400 de gr de morcovi (4 morcovi mari)
2-3 foi de dafin
2 lingurite de sare (sau 1,dupa gustul fiecaruia)
o jumatate de lingurtia de piper macinat negru
400 ml de pasta de tomate (indicat ar fi suc de rosii )
150 de ml de ulei ,un pahar normal( eu am combinat ulei de masline +floarea soarelui)


Pregatirea
Se coc vinetele si ardeii sau gogosarii,se curata ,se storc si se toaca marunt (sucul de la ardei se poate pastra pt compozitie dar cel de la vinete nu, fiindca este amar )
Ceapa se taie marunt iar morcovi se razalesc.

Totul se gatesete la foc mediu apoi la foc mic....(pe 2 )
Ceapa se caleste in ulei + o lingurita de sare +foi de dafin (pana se cristalizeaza putin )
Se adauga morcovii rasi  si se lasa pana se inmoaie (5-6 minute ) peste se adauga si vinetele cu ardeii tocati+piperul .
Totul se lasa la foc mic , timp de aprox 1:30 minute ,amestecand sa nu se prinda ,este gata atunci cand ulei se ridica ...(dificultate medie)

Va doresc ,pofta buna !!!
p.s. : este prima data cand gatesc zacusca si fara sa ma laud a iesit exact pe gustul meu !!!
Spor la gatit !!!


  





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu